tisdag 29 april 2014

Tack och lov för YouTube

Den här kursen kräver att vi redovisar på olika sätt i varje uppgift. För min del är det något jättebra, som ger ett dubbelt lärande. Jag hade aldrig gjort en power point, jag hade aldrig gjort en prezi och jag har definitivt inte gjort en film.

Power point var ju busenkelt och ingen utmaning alls. Det var ganska självklart hur man skulle göra.

Prezi var svårare och jag fick inte alls till det så bra, men å andra sidan får jag testa igen när jag gör om uppgiften eftersom jag inte lyckades så bra med den uppgiften. Deadline mellan den uppgiften och den jag fastnat i innan var lagda så att ett sportlov kom emellan. Jag bara hafsade ihop frågor som i efterhand inte gav något bra underlag att jobba med. Lite skrap på ytan bara. Så när jag gör om den får det bli en ny dust med prezi.

Jag har fortfarande aldrig gjort en film, men jag har filmat en hel del i klassrummet igår och nu försöker jag komma på hur movie maker fungerar. Men tack och lov för youTube som är en guldgruva när man vill ha tutorials  i vilket ämne som helst. Där lärde jag mig om Prezi och nu hittar jag bra länkar om movie maker. Jag tror till och med att otekniska jag ska få ihop något. Tror, alltså och hoppas. Vi får väl se!

2 kommentarer:

  1. Kul att höra om dina utmaningar och utveckling!

    Jag har också haft svårt för Prezi. Tycker det är ett "stirrigt" och kanske lite virrigt program. Och har jag svårt för att inte länkar till original bevaras eller kan skrivas ut i klickbart format (på samma sätt som jag tycker det är dumt att man här i blogger inte kan länka; vilket man kan i Wordpress ;>).

    Ska bli intressant att se din film!

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Har nyss kollat på din film till Uppgift 4. Väldigt imponerad av ditt arbete! Har läst i vårt forum på Its learning, vilka frågor du har ställt samt lite problemen som du har stött på. Resultatet blev lysande! Ingen förkunskap och letat dig fram till svaren på olika sätt. Grymt impad!

    SvaraRadera